Avainapteekit neljänneksi paras hyvinvointibrändi

avainapteekit_hyvinvointibrandi

Avainapteekit on arvioitu verkkokyselyssä neljänneksi parhaaksi hyvinvointipalvelubrändiksi.

”Tulos on todella hieno ja yllättävä. Etenkin, kun olemme toimineet vasta vuoden. Itsekin ihmettelen, miten tämä on mahdollista”, hämmästelee Avainapteekkien toimitusjohtaja Kim Nummila.

Kansallisen hyvinvointibarometrin osana julkaistussa tutkimuksessa selvitettiin hyvinvointiin liittyvien brändien tärkeyttä suomalaisille. Hyvinvointipalvelujen sarjan voitti Yliopiston apteekki. Verkkokyselyyn vastasi 6670 suomalaista ja sen toteutti Terve.fi ja 15/30 Research Oy.

”Oletan, että tunnettuutta on tullut Apoteekki-lehden kautta, jonka painos on valtava. Avainapteekeilla on myös helposti muistettava nimi ja mieleenpainuva hahmo eli apukaija-lintu. Uusia nettisivustoja ei ole vielä ehditty mainostaa liiemmälti, joten en usko, että niillä on ollut niin suurta merkitystä”, pohtii Nummila suosion syitä.

Jatkossa Avainapteekkien näkyvyyttä tullaan parantamaan entisestään ja töitä tehdään yhteisen ilmeen eteen. Avainapteekkien ilme tulee näkymään muun muassa apteekeissa entistä selkeämmin. Avainapteekkien 1-vuotissyntymäpäiväkampanja starttaa 1.6. ja seuraavan vuoden aikana tullaan Nummilan mukaan lisäämään myös aktiivista mainontaa.

Hyvinvointipalvelujen TOP 10 –brändit
1. Yliopiston Apteekki
2. Terveystalo
3. Mehiläinen
4. Avainapteekit
5. Holiday club
6. Rantasipi
7. Diacor
8. Elixia
9. Motivus
10. CMS Klubit

Vuoden 2011 Hyvinvointibrändit

31.5.2011