Hakutermi: CCS jalkakylpysuola


Arvon mekin ansaitsemme

22.07.2019 • Kirjoittaja: Kaija-Kristiina Törmä

jalat 3,raj

Jalkani kannattelevat kehoani vuodesta toiseen, mutta silti niiden huoltaminen jää heikoimmaksi lenkiksi päivittäisissä rutiineissani. Ei ole aikaa, en muista – mutta tosiasiassa en viitsi, koska jalkojen kunto ei näy päälle paitsi nyt kesällä. Alan sääliä jalkaparkojani. Tähän täytyy tulla muutos! 

Marssin lähiapteekkiin tutkailemaan jalkojenhoitotuotteiden tarjontaa. Hyllystä löytyy laaja valikoima valmisteita lukuisiin jalkojen vaivoihin rakoista kynsisieneen. Ensimmäisenä katseeni osuu CCS jalkakylpysuolaan, koska pullea pullo on kivannäköinen. Tällä voisi aloittaa, sillä jalkojeni iho on kuiva ja paikka paikoin paksuuntunut. Lisäksi hankin voiteen jalkojen rasvaukseen ja toisen niiden verenkierron vilkastuttamiseen. Tai no, otetaan vielä CCS jalkasuihke, jonka luvataan pitävän jalat kuivina ja hyväntuoksuisina koko päivän. Tämä voisi olla kätevä tuote, koska en aina tuulettele jalkojani helteilläkään sandaaleissa. Valitsen jalkineet aina asun mukaan, on se jaloilleni hyväksi tai ei.

purkit 2,rajat,neliö

Illalla leiriydyn tv:n ääreen edessäni pesuvati, johon olen lisännyt lämmintä vettä ja jalkakylpysuolaa. Koivet vatiin ja jalkojen huljuttelua vedessä 15 minuuttia. CCS jalkakylpysuola on 100 % karbamidia, joka pehmentää tehokkaasti ihon kovettumia ja sitoo ihoon kosteutta. Kylvyn jälkeen rasvaan jalkani Sebamedin Repair Foot Creamilla. Tämä erittäin kuiville ja halkeileville kantapäille ja jaloille tarkoitettu voide sisältää 10 % karbamidia ja runsaasti kosteuttavia aineita. Sebamed valikoitui ostoskoriin, koska se on minulle tuttu perustuotemerkki vuosien takaa. Toki apteekin valikoimissa on monia muitakin hyviä jalkavoiteita.

Kylvyn ja rasvauksen jälkeen laitan puhtaat puuvillasukat jalkaani ja pidän ne yön yli. Tuntuupa virkistävältä! Aamulla jalkojeni iho on mukavasti pehmennyt. 

Jalkoja suositellaan kylvetettäväksi kerran kuussa ja sehän on helppoa kuin heinänteko. Tarvitaan vain vähän viitseliäisyyttä. Sen lisäksi jalat pitäisi pestä päivittäin haalealla vedellä. Saippuaa ei välttämättä tarvita elleivät jalat ole selvästi likaiset. Jalat kuivataan varvas kerrallaan varvasvälihautumien ehkäisemiseksi. Sitten voidetta päälle. Kannattaa rasvata myös kynnet, jolloin nekin pysyvät kimmoisina eivätkä lohkeile leikatessa.

Vielä käyttöön helppo jalkajumppa. Nouse alkulämmittelynä varpaille tai kävele paikoillasi. Pumppaa sitten nilkkoja ojentaen ja koukistaen niitä 15-30 kertaa. Kipristä varpaat koukkuun ja harita ne sen jälkeen niin erilleen kuin saat. Toista tätäkin liikettä 15-30 kertaa. Voit myös poimia varpailla pieniä esineitä lattialta tai rypistää jaloilla pyyhettä. Rentouta jalat lopuksi pyörittelemällä esimerkiksi tennispalloa jalan alla lattiaa vasten tai hiero jalkapohjia. Ai että jalat tykkäävät!