Urheileva vegaani, muista tankata tarpeeksi

  • urheileva_vegaani_ruokavalio

Kivennäisaineiden tarve voi olla urheilijalla jopa kolminkertainen verrattuna niihin, jotka eivät harrasta liikuntaa.

Vegaaniruokavaliota noudattavan aktiiviliikkujan tulee olla tarkka siitä, että hän saa riittävästi elintärkeitä ravintoaineita päivittäin.

Kivennäisaineiden tarve voi olla urheilijalla jopa kolminkertainen verrattuna niihin, jotka eivät harrasta liikuntaa.

Vegaaniruokavaliota noudattavan kannattaa kiinnittää erityishuomio raudan, sinkin, seleenin ja magnesiumin saantiin. Kaikkien vegaanien kannattaa syödä B12- ja D-vitamiinilisiä, koska näitä vitamiineja saa vain ruoka-aineista, jotka vegaanin lautaselle eivät kuulu.

Lähde: Terve.fi

Uusimmat



Avainapteekit-lehti

Avainapteekit-lehden löydät myös Facebookista.


Ristikkovastaukset

Lähetä Avainapteekit-lehden ristikkovastaukset tästä.


Sinustako Avainasiakas?

Avainapteekit tarjoavat avaimet terveytesi ja hyvinvointisi parhaaksi elämän eri tilanteisiin ammattitaidolla ja aidolla sydämellä. Tutustu etuihin ja liity Avainasiakkaaksi!

Liity Avainasiakkaaksi

Lue lisää eduista

Lähin Avainapteekkisi

Tilaa uutiskirje