Parempaa ruokarytmiä kaikille

  • ruokarytmi

Ruokarytmi-kirja tarjoaa uusinta tutkimustietoa asiasta ja houkuttelevia ruokaohjeita.

Säännöllinen ruokailu.

Sanapari, joka on ainakin kaikille painonhallintaa tavoitteleville hyvinkin tuttu. Hyvä ruokarytmi auttaa painonhallinnassa, koska nälkä ei ylly sen ansiosta milloinkaan täysin hallitsemattomaksi. Säännöllisyys tukee myös aineenvaihduntaa.

Elintarviketieteiden lisensiaatti Eeva Voutilainen ja ruokatoimittaja Soili Soisalo ovat keränneet Ruokarytmi-kirjaansa (Tammi 2017) uusinta tutkimustietoa aiheesta sekä koko joukon toteuttamiskelpoisia, houkuttelevia ruokaohjeita. Rytmi ei ole kirjoittajille pakkomielle, vaan he ottavat huomioon myös erilaisten ihmisten erilaiset tarpeet ja haasteet arjessa.

Esimerkiksi vuorotyöläisen aineenvaihdunta joutuu koetukselle, sillä hän työskentelee usein ihmiselle luontaisena lepoaikana. Vuorotyöläisen kannattaa kirjan mukaan keventää ruokailuja, kun yövuorojen jälkeinen nukkumisaika alkaa olla käsillä. Jos herätys on iltapäivällä, on parasta nauttia ensin reilusti aamiainen, pääaterian aika on vasta ennen työvuoron alkua.

Iltavirkulle annetaan kirjassa myös selkeä vinkki: painota syömisessäsi aamiaista ja lounasta.

Tämä teos ei kikkaile, vaan keskittyy vakuuttavasti perusasioihin. Kirjan visuaalisuus on selkeä ja innostava.

Uusimmat



Avainapteekit-lehti

Avainapteekit-lehden löydät myös Facebookista.


Ristikkovastaukset

Lähetä Avainapteekit-lehden ristikkovastaukset tästä.


Sinustako Avainasiakas?

Avainapteekit tarjoavat avaimet terveytesi ja hyvinvointisi parhaaksi elämän eri tilanteisiin ammattitaidolla ja aidolla sydämellä. Tutustu etuihin ja liity Avainasiakkaaksi!

Liity Avainasiakkaaksi

Lue lisää eduista

Lähin Avainapteekkisi

Tilaa uutiskirje