Vaihtele istumisasentoa

  • AA0418_tropit_istua

Istuminen ei tee hyvää, mutta jos kuitenkin istut, vaihtele välillä asentoa.

Runsas ja yhtäjaksoinen istuminen ei tutkitusti tee keholle ja terveydelle hyvää. Jos kuitenkin istut paljon, voit ehkäistä kipuja vaihtelemalla istumisasentoa.

  • Istu tuolin reunalla toispuoleisesti niin, että taivutat toista polvea kohti lattiaa. Samalla lonkankoukistaja saa venytyksen.
  • Kokeile ajuriasentoa eli laita jalat haaraasentoon ja nojaa kyynärpäät polviin. Näin selkäsi saa lepohetken.
  • Nosta sääri toisen jalan polven päälle niin, että jalka kiertyy lonkasta ulospäin. Alaselkäsi ojentuu.
  • Myös satulatuolit, keinuvat tuolit ja jumppapallot tarjoavat vaihtelua perusistumisasennolle.

Lähde: terve.fi, Voi hyvin

Uusimmat



Apoteekki-lehti

Apoteekki-lehden löydät myös Facebookista.


Ristikkovastaukset

Lähetä Apoteekki-lehden ristikkovastaukset tästä.


Sinustako avainasiakas?

Avainapteekit tarjoavat avaimet terveytesi ja hyvinvointisi parhaaksi elämän eri tilanteisiin ammattitaidolla ja aidolla sydämellä. Tutustu etuihin ja liity avainasiakkaaksi!

Liity avainasiakkaaksi

Lue lisää eduista

Lähin Avainapteekkisi

Tilaa uutiskirje